عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 21 مرداد 1394
بازدید : 441
نویسنده : فــردیـن احـمدی

در هیچ شرایطی نمی شود به آمریکا اعتماد کرد

عضو شورای اسلامی شهر سردشت گفت: آمریکا همیشه به فکر قدرت است و کشوری که چنین افکاری در سر دارد نمی شود با آن در تعامل بود.

 توافق

به گزارش عصربشاگرد؛طاهر کارگر عضو شورای اسلامی شهر سردشت بشاگرد در گفتگو با خبرنگار بشاگرد نیوز گفت: دولت یازدهم در بخش سیاست خارجه خیلی خوب عمل کرد و مذاکرات زیادی برای ثبات در منطقه انجام دادند که در نهایت منجر به توافق اولیه شد. دولت هر آنچه در سیاست خارجه خوب عمل کرد ولی در سیاست داخلی ضعیف بود که امیدواریم مشکلات داخلی مردم نیز حل شود.

کارگر اظهار داشت: تحریم هایی که غرب علیه ایران انجام داد ظالمانه بود که در اوایل خیلی کم تاثیر خود را نشان داد ولی هر چه از این تحریم ها بیشتر می گذشت ملت ایران تولید های داخلی را افزایش می داد تا جایی که در اواخر دیگر نشانی از تحریم ها نبود و در این مدتی که تحریم بودیم دستاورد های زیادی را بدست آوردیم.

وی افزود: مطمئنا توافق هسته ای تاثیر زیادی در بخش اقتصاد خواهد داشت هم برای ایران و حتا منطقه، تا جایی که شاهد آن بودیم که بعد از گذشت سه روز از توافق شرکت های آلمانی برای سرمایه گذاری  وارد ایران شدند که این نشان از با ثبات بودن اقتصاد ایران است.

عضو شورای اسلامی سردشت گفت: این توافق زمزمه هایی رو در جو سیاسی کشور بوجود آورد ولی در نهایت حرف همه این است که انرژی هسته ای حق ایران است و مفت بدست نیامده که مفت از دست داده شود.

طاهر کاگر خاطر نشان کرد: به آمریکا در هیچ شرایطی نمی شود اعتماد کرد در حال حاضر فقط  توافق اولیه است ولی با این حال کنگره آمریکا بازهم با این توافق مخالفت می کرد چون آمریکا همیشه به فکر قدرت است و کشوری که چنین افکاری در سر دارد نمی شود با آن در تعامل بود و خطوط قرمزی که حق مردم، خون شهدا،  انقلاب، دین، ولایت فقیه، رهبری و خیلی از چیزهای دیگر که امیدواریم عایت شده باشد.

کارگر گفت: ظاهرا هدف این مذاکرات برداشتن تحریم ها بوده ولی هدف اصلی غنی سازی است، تحریم ها با توجه به این که در توافق نامه هم لحاظ شده اگر به صورت یکجا برداشته شود خیلی خوب بود ولی با توجه به این که در صحبت های ریاست جمهور ایران و آمریکا تفاوتهای زیادی هست در این باره نمی توان نظر قاطعی بیان کرد.

وی افزود: قبلا گفتم غنی سازی حق ایران یا هر کشوری هست، کشور های غرب نمی خواهند کشور ایران از لحاظ اقتصادی، بهداشتی،درمانی، کشاورزی، صنعتی و… در منطقه قدرتمند باشد.

طاهر کارگر در پاسخ به سوال چه عواملی غرب را مجبور به توافق با ایران کرد؟ گفت: با توجه به اینکه ایران در طول تحریم ها نه تنها ضعیف که نشد بلکه بسیار قدرتمند نشان داد و کشورهای غربی نمی خواستند که ایران در منطقه کشوری قوی و قدرتمند شود زیرا منافع انها به خطر می افتاد.

وی در خصوص گزینه نظامی آمریکا علیه ایران گفت: با توجه به این که کشور ما یک دوره ۸ ساله جنگ تحمیلی را پشت سر گذاشته بود کشورهای غربی دیگر قانع شده بودند که استفاده از سلاح های جنگی هیچ تاثیری بر ایران نخواهد داشت.

عضو شورای شهر سردشت اظهار داشت: شاید کشور های غربی فکر می کنند با توافق توانسته اند جلو برنامه هسته ای ایران را بگیرند ولی سخت در اشتباه هستند چون با داشتن دانشمندان جوان ایرانی هیچ گاه متوقف نخواهیم شد و هم چنان رو به جلو حرکت خواهیم شد.

کارگر عنوان کرد: بی اعتمادی ملت ایران نسبت به آمریکا قبل از انقلاب بود، در زمان امام ( ره)  و هم چنان هم ادامه خواهد داشت آمریکا همانند روباه مکاری است که هرگاه منافع خود را به خطر ببیند دست به هر کاری خواهد زد.

وی در جواب به سوال، نظر شما در مورد به طول انجامیدن مذاکرات چیست؟ گفت: نمی خواستند تا امتیازاتی را به همین راحتی به ایران بدهند به طول انجامیدن مذاکرات باعث می شد تا با هم پیمانانشان مثل اسراییل مذاکرات بیشتری بر سر گرفتن  امتیازات اساسی از ایران بدست اورند به هرحال توافق اولیه بدست امد ولی باید هوشیار باشیم که ما نباید به این توافقات دل ببندیم و به کشورهای غربی اعتماد کنیم.

 

انتهای پیام//

منبع: بشاگرد نيوز





:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: طاهر كارگر , عضو شورای اسلامی , شهر سردشت بشاگرد , دولت یازدهم ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








**به وب سايت خبری عـصـربشـاگـرد خوش آمدید** هدف از تشکیل این وب سايت بحث وبررسی نسبت به مسائل فرهنگی واجتماعی،اقتصادی،سیاسی (چالش ها و فرصت ها) استان هرمزگان بخصوص گزارشات خبری ،تحلیلی انتقادی و پیشنهادی وارائه راهکار مناسب جهت حل مشکلات شهرستان بشاگرد می باشد. ***********************************

 

تبادل لینک هوشمند


برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان عصر بشاگرد به آدرسasrbashagard93.lxb.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 166
بازدید دیروز : 33
بازدید هفته : 166
بازدید ماه : 1797
بازدید کل : 125243
تعداد مطالب : 790
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



RSS

Powered By
loxblog.Com